Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın datalarına nazaran 60 milyon yabancı turist maksadı doğrultusunda ilerleme kaydedilse de otellerde beklenen doluluk oranları yakalanamıyor.
Sabah gazetesinden Betül Alakent’in otel fiyatlarının yerli turist için çok yüksek kaldığını anlatan turizmciler, “En değerli oda boş odadır. Oteller iç pazara özel bir indirim yapabilir” diyor.
Akdeniz’deki otellerin doluluk ortalamasının yüzde 70, Ege’de ise yüzde 60’larda kaldığını anlatan turizmciler, “Bu yıl oteller fiyatlarını euro ve dolar bazında yüzde 60 artırdı. Bizim rakibimiz olan ülkelere nazaran Türkiye’nin fiyatı yüksek kalınca turistler tarafını alternatif ülkelere çevirdi. Rusya, Ukrayna ve İngiltere üzere kaynak pazarlarımızdan gelen turistler ülkemizden konut satın aldı ya da kiralama yaptı. Sondan giren turist sayısında artış olsa da bu otellere yansımadı, oda doluluklarında kasvetler başladı.” diye özetledi.
SEKTÖRE CAN SİMİDİ OLUR
Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Lideri Firuz Bağlıkaya, yurtiçi turizm pazarının dal için bir can simidi olduğunu belirterek, otellere iç pazara özel indirim davetinde bulundu.
Bağlıkaya, “Ege ve Akdeniz’de lüks ve üst segmentte yer alan tesisler yüzde 25-30 indirime gitti. Birtakım otellerde Ağustos indirimi yüzde 40’a kadar ulaşıyor. Lüks ve üst segment otellerde yaşanan bu fiyat indirimlerinin orta segmente hakikat yayılmasını bekliyoruz” dedi