Alışveriş Merkezleri ve Perakende Ciro Endeksi, kasımda geçen yılın birebir devrine nazaran, yüzde 140,4 artarak 1356 puana yükseldi.
Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM Endeksi’nin kasım sonuçları açıklandı.
Her ay sistemli olarak yayınlanan datalara nazaran, ciro endeksi, kasımda bir evvelki yılın birebir ayı ile karşılaştırıldığında ve enflasyondan arındırılmamış olarak incelendiğinde yüzde 140,4 artarak 1356 puana yükseldi.
Kasım için açıklanan yıllık enflasyon oranının yüzde 84,39 olduğu düşünüldüğünde, metrekare verimlilik endeksindeki artışın enflasyonun üzerinde olduğu görüldü. Metrekare verimlilik endeksi ekime nazaran yüzde 4,5 arttı.
AVM’lerde kiralanabilir alan (metrekare) başına düşen cirolar kasımda İstanbul’da 6 bin 824 TL, Anadolu’da 4 bin 069 TL olarak gerçekleşti. Türkiye geneli metrekare verimliliği ise 5 bin 171 TL oldu.
Ziyaretçi sayısı arttı
Söz konusu devirde endeks kategoriler bazında incelendiğinde, artış oranı teknoloji kategorisinde yüzde 171,1, ayakkabı kategorisinde yüzde 148,8, giysi kategorisinde yüzde 137,9, yiyecek-içecek kategorisinde yüzde 134,4, öteki kategorisinde 126,6 ve hipermarket kategorisinde yüzde 118 olarak belirlendi.
Kasım’da ziyaret sayısı endeksi de yüzde 16 artışla 87 puana yükseldi. (AA)