Çin malı “C919” ile taşınan yolcu sayısı 1 milyonu aştı

Xinhua’nın haberine nazaran, 1 milyonuncu yolcu, China Eastern hava yolu şirketinin 19 Aralık’taki, “MU 2158” sayılı Şanghay-Şian seferinde taşındı.

Yerli üretim uçağının iç çizgi güzergahlarında yaygın kullanılması, dünya piyasasında kabul görmesi açısından ehemmiyet taşıyor.

Çin Ticari Uçak Şirketi (COMAC) tarafından üretilen C919’un birinci teslimatı 9 Aralık 2022’de yapılmış, uçak birinci ticari seferini 28 Mayıs’ta Şanghay ile Pekin ortasında yapmıştı.

ÜÇ BÜYÜK HAVA YOLU ŞİRKETİ KULLANIYOR

Çin’in en büyük 3 hava yolu şirketi hala 14 C919 uçağını iç çizgi uçuşlarında kullanılıyor.

Filosunda 9 C919 bulunan China Eastern, uçaklarla Şanghay ile Pekin, Guangcou Çıngdu, Çongçing, Vuhan, Şian ve Tayyüen kentleri ortasındaki sistemli seferlerde yolcu taşıyor.

China Southern hava yolu şirketi de 3 C919 uçağı, Guangcou ile Şanghay, Hangcou, Çıngdu ve Haykou ortasındaki uçuşlarda kullanıyor.

AirChina ise 2 C919’u, Pekin ile Şanghay ve Hangcou ortasındaki seferlerde kıymetlendiriyor.

BOEİNG VE AİRBUS’A RAKİP

Çin’in yerli üretim birinci orta uzaklık yolcu uçağı olan C919, “Boeing 737” ve “Airbus 320” model yolcu uçaklarının muadili olarak görülüyor.

Dünyada sivil havacılık kesiminde en yaygın kullanılan uçak tipi olan tek koridorlu ve dar gövdeli yolcu uçağının piyasaya girmesiyle Çin’in, ABD’li Boeing ile Avrupalı Airbus şirketlerinin egemenliğindeki yolcu uçağı pazarında hisse sahibi olabileceği değerlendirmesi yapılıyor.

COMAC tarafından 2008’de geliştirilmeye başlanan C919, jet motoru ve uçuş denetim yazılımları üzere kritik bileşenleri General Electric ve Honeywell üzere ABD şirketlerince üretilip Çin’de montajlandığından bütünüyle ulusal nitelik taşımıyor.

Şirket, hala kullanılan kısa aralık yolcu uçağı C909 ve orta ara yolcu uçağı C919 dışında, “C929” ismini verdiği uzun aralık yolcu uçağı modelini de geliştiriyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir